r e k l a m a

Podstrona „O nas” i “O firmie” - jak je dobrze napisać?


Wydawać by się mogło, że treści na stronach “O nas” i “O firmie” nie mają tak dużego znaczenia, jak informacje o usługach czy produktach, które oferujemy. Założenie takie jest jednak w stu procentach błędne. Zakładki te należą do najczęściej odwiedzanych przez potencjalnych klientów. To, co przeczytają na tych podstronach, może zadecydować o tym, czy skorzystają z naszych usług, czy też nie. Jesteś ciekawy, jak dobrze napisać strony “O nas” i “O firmie”? W takim razie koniecznie czytaj dalej!

fot
 fot

Określ grupę docelową

Wyznaczanie celów jest o tyle istotne, że pozwala podążać zgodnie z ustalonym wcześniej planem. Bez niego nasze starania byłyby chaotyczne. Podobnie jest z określeniem grupy docelowej naszych usług. Wiedząc, jakie są potrzeby i problemy Twoich potencjalnych klientów podsuniesz im odpowiednie rozwiązania.

Przy określaniu grupy docelowej warto wziąć pod uwagę:

  • płeć odbiorców,
  • wiek,
  • status społeczny,
  • miejsce zamieszkania.

Istotną kwestią jest również to, czy z Twoich usług będą korzystać klienci indywidualni, czy firmy? A może usługi kierujesz do obu tych grup? Wiedząc już, kim są Twoi Klienci, możesz dostosować do nich treść strony. Inaczej będzie wyglądała zakładka “O nas” firmy kierującej usługi do studentów, a zupełnie inaczej ta przeznaczona dla ważnych partnerów biznesowych.

Wzbudź zainteresowanie już na wstępie

Skupiając uwagę na tym, w jaki sposób czytamy artykuły w sieci lub przeglądamy strony internetowe, możemy wiele dowiedzieć się nie tylko o sobie samym, ale niemal wszystkich użytkownikach internetu. Jeśli pierwsze zdania nie przykują naszej uwagi, zwykle nie kontynuujemy czytania. Większość z nas skupia się na tym, co znajduje się w górnej części strony. Jeśli zdecydujemy się na dalsze czytanie, najczęściej jest to scrollowanie i przeglądanie tylko wyrywkowych fragmentów. Jeśli chcesz zwiększyć zainteresowanie swoimi usługami, już na samym początku wyciągnij karty na stół i pokaż korzyści, jakie oferujesz potencjalnym klientom. Chwytliwy wstęp będący lekiem na problemy Twoich odbiorców zachęci ich do dalszej lektury.

Postaw na storytelling

Jak to się dzieje, że niektóre marki mimo upływ lat nie znikają ze sceny? Za każdą większą firmą stoi historia opowiadana klientom. Może ona poruszać, rozśmieszać, a nawet bawić. Ważne, by wywoływała w odbiorcach pewne uczucia. Na stronie “O nas” lub “O firmie” pokaż ludzką twarz swojego przedsiębiorstwa. Im bliższa będzie ona Twoim odbiorcom, tym większym zaufaniem Cię obdarzą.

Masz ciekawe anegdoty dotyczące powstania firmy? A może wpadki, które ukształtowały firmę? Zrezygnuj z formułek, które spotkasz na większości stronach “O nas” w internecie. Wyróżnij się historią, która przyciągnie nowych klientów.

Autentyczność i wzbudzanie zaufania mają znaczenie

Zakładka “O nas” to nic innego jak wirtualny zamiennik osobistego spotkania z klientem. Internet całkowicie odmienił świat biznesu, jednak zdobycie zaufania stało się nieco trudniejsze. Sami użytkownicy do każdej znajomości w sieci podchodzą z pewną rezerwą. Może warto pokazać jak największą część działalności Twojej firmy, tak by potencjalny klient mógł was bliżej poznać? Doskonałym posunięciem może okazać się wzbogacenie strony o firmie zdjęciami przedstawiającymi Wasz zespół i biuro. Pamiętaj jednak, aby nie przesadzić z ilością zdjęć! Kilka ujęć z różnych perspektyw jednego biura nie będzie dobrym pomysłem. Przedstaw na fotografiach to, co najważniejsze.

Pokaż swój zespół

Twoją markę nie Tworzą przypadkowi ludzie, a poszczególne osoby. Pokazując na swoje stronie cały zespół, odsłonisz ludzką twarz swojego przedsiębiorstwa. Dlaczego ma to istotne znaczenie dla odbiorców? Przyjazne fotografie twarzy pracowników będą wydawać się Twoim potencjalnym klientom bliższe. Pozna on nie tylko nazwisko osoby, z którą podejmie współpracę, ale także zobaczy jej twarz,

Społeczny dowód słuszności

Dowód słuszności wskazuje na wiarygodność Twojej firmy. Dzięki niemu odbiorcy wiedzą, kto stoi za przedsiębiorstwem oraz w jaki sposób pracujesz. Na stronie “O firmie” możesz wspomnieć o dotychczasowych sukcesach czy otrzymanych nagrodach. Opinie, uwzględnienie firm, które Ci zaufały czy fragmenty opinii o Twojej firmie pokażą, jak wiele do tej pory osiągnąłeś. Nie ma nic bardziej frustrującego dla współczesnego klienta z dostępem do internetu, od trudności znalezienia wzmianek o firmie czy dotychczasowych realizacji.

Call to action - powiedz odbiorcom co dalej

Uwzględniłeś wszystkie powyższe punkty w tworzeniu zakładki “O nas”? Mogą one się na nic zdać, jeśli nie powiesz dokładnie odbiory, co ma robić dalej. W poszczególnych miejscach strony możesz umieścić przyciski z wezwaniem do działania (call to action).

Mogą one brzmieć:

  • Poznaj pełną ofertę!
  • Umów się na spotkanie!
  • Odwiedź naszą placówkę!
  • Poznaj nasz zespół!

Kilka słów o elementach dodatkowych

Choć podaliśmy Ci schemat całej strony “O firmie” nie możesz zapominać o tym, że ostateczny jej wygląd będzie w głównej mierze uzależniony od branży, w której się specjalizujesz. Wszystkie elementy warto uwzględnić w swojej zakładce, jednak to już na Tobie spoczywa obowiązek dopasowania stylu tekstu do odbiorców. Zrezygnuj z wyświechtanych sloganów i sformułowań na rzecz oryginalności.

Artykuł powstał we współpracy z agencją marketingu i pozycjonowania https://www.memtor.pl.