r e k l a m a

Najczęściej popełniane błędy, które rozwiązuje agencja UX


Każdy z nas trafił zapewne kiedyś na sklep internetowy, który wręcz odpychał swoim topornym działaniem - zakładki w menu przysłaniały się wzajemnie, wyszukiwarka pozwalała znaleźć wszystko, oprócz tego, co akurat było potrzebne, a koszyk był tak zagmatwany, że złożenie zamówienia graniczyło z cudem. W rozwiązywaniu tego rodzaju niedociągnięć może pomóc profesjonalny zespół ekspertów od doświadczeń klienta.

fot
 fot

Agencja UX Warszawa - czym zazwyczaj zajmują się specjaliści w stolicy?

Najczęściej popełniane błędy, które rozwiązuje agencja UX

Platformy cyfrowe mogą być bardzo rozbudowane, a oferowane na nich treści i usługi są czasami bardzo wyrafinowane. Niezależnie jednak od charakteru sklepu, strony, czy serwisu, agencje UX trafiają zwykle na bardzo podobne problemy.

Oto kilka najczęściej powtarzających się błędów:

1. Niedopracowana responsywność, lub zupełny jej brak - konieczność dostosowania do urządzeń mobilnych wydaje się w dzisiejszych czasach oczywistością, ale nadal zdarzają się przypadki, gdy wersja serwisu przeznaczona na smartfony i tablety jest mocno niedopracowana. Agencja UX wykonuje w takiej sytuacji szczegółowy audyt, aby odnaleźć wszystkie elementy wymagające poprawy.


2. Niska prędkość ładowania strony - hosting o nieprawidłowych parametrach, za duża ilość skryptów, grafiki bez prawidłowej kompresji - wszystko to może sprawiać, że serwis wczytuje się dużo wolniej, niż powinien. Prędkość ładowania jest jednym z kluczowych elementów kształtujących pozytywny user experience, bo w wyścigu o uwagę klienta liczy się każda milisekunda.


3. Nieaktualny certyfikat SSL - do takiej sytuacji może dojść wtedy, gdy osoba zarządzająca stroną i domeną zapomni o opłacie abonamentowej. Większość przeglądarek blokuje wtedy dostęp do serwisu, a użytkownik widzi tylko odstraszający monit, który krzyczy “uciekaj stąd!” - wpływ takiej sytuacji na UX jest raczej oczywisty.
4. Agresywne pop-up’y - stosunek do wyskakujących okienek bywa bardzo różny. Niektórzy designerzy unikają ich jak ognia, inni podchodzą z dużym dystansem. Umiejętnie wykorzystane pop-up’y mogą jednak zdziałać cuda, pod warunkiem że wdrożenie będzie dobrze przemyślane. Agencja UX pomaga w przygotowaniu ich pod kątem wizualnym, a także w wypracowaniu odpowiedniej częstotliwości i miejsc pojawiania się.
5. Nieprzemyślane formularze - od czasu wprowadzenia ustawy RODO użytkownicy są dużo bardziej świadomi wartości swoich danych osobowych i bardzo nie lubią, jeśli prosi się ich o podanie większej ilości informacji, niż to konieczne. Odchudzenie formularzy do niezbędnego minimum oraz ich odpowiednie ostylowanie znacząco poprawia doświadczenia klienta, szczególnie jeśli chodzi o tak newralgiczne momenty, jak tworzenie konta lub składanie zamówienia w sklepie internetowym.

Doświadczenia klientów offline
Praca specjalistów od UX kojarzy się głównie z poprawkami na stronach internetowych, ale jest to często bardzo złudne wrażenie. Warto pamiętać, że oferowane przez nich usługi mogą obejmować również wiele innych obszarów. Przed podjęciem współpracy warto upewnić się, w czym specjalizuje się dana Agencja UX. Warszawa jest jednym z tych miejsc, gdzie da się znaleźć ekspertów zajmujących się nie tylko platformami cyfrowymi - mogą oni zbadać również doświadczenia klienta w zakresie fizycznego produktu lub usługi. UX offline przyda się przede wszystkim firmom bazującym również na realnym, a nie tylko cyfrowym dotarciu do klienta.