Jak zorganizować wysyłkę w e-sklepie?
Nie każdy sklep internetowy może sobie pozwolić na posiadanie własnego magazynu. A nawet jeśli może, nie zawsze jest to najkorzystniejsze rozwiązanie. Wiadomo, że główne oczekiwania e-konsumentów to szybkie, jakościowe i najlepiej niedrogie dostawy. Co w sytuacji, kiedy nie dysponujesz odpowiednią przestrzenią magazynową bądź/i brakuje Ci pracowników, którzy zajęliby się wysyłką oraz zwrotami? Istnieje kilka sposobów.
Poznaj pojęcie dropshippingu
Pierwszym z nich jest dropshipping, czyli model logistyczny polegający na tym, że właściciel sklepu internetowego nie magazynuje towarów samodzielnie – zajmuje się tym hurtownia. Zamówienie jest przesyłane do klienta bezpośrednio z hurtowni, wystarczy podpisać umowę z odpowiednią firmą. W ten sposób można zaoszczędzić czas i pozwolić sobie na zwiększenie asortymentu. Firma logistyczna przejmuje kontrolę nie tylko nad organizacją dostaw, ale też nad zwrotami. W przypadku dropshippingu nierzadko klientem jest producent lub hurtownik, który zleca firmie logistycznej rozdzielenie zamawianych towarów pomiędzy konsumentów e-sklepów detalicznych. Czasami mamy też do czynienia z sytuacją, kiedy dystrybutor i sklep internetowy współpracują z jednym operatorem logistycznym. Dzięki temu produkt może zostać wysłany do klienta właściwie od razu.
Fulfilment – czym jest i jak działa?
Wspomnieć należy również o fulfilmencie, który polega na całkowitej realizacji procesu zamówienia przez zewnętrzną firmę. Innymi słowy, właściciel sklepu internetowego nie musi poświęcać czasu na pakowanie przesyłki ani wysyłanie jej. Wszystkim zajmie się dane przedsiębiorstwo logistyczne. Tego typu rozwiązanie jest korzystne z kilku względów. Czas i energię, którą właściciel musiałby włożyć we wszystkie czynności związane z realizacją zamówień, można poświęcić na działania marketingowe, reklamę czy lepszą optymalizację. Fulfilment zagwarantuje wysoki poziom obsługi klienta, a to umożliwi Ci zbudowanie renomy oraz zdobycie zaufania odbiorców. Pamiętaj, że wiele porzuconych koszyków zakupowych wiąże się właśnie z niedogodnościami dotyczącymi kosztów przesyłki, zbyt długiego czasu oczekiwania czy ograniczonych opcji dostawy. Warto o to zadbać, aby wyróżnić się na tle konkurencji.
Cross-docking, czyli ograniczenie przechowywania towarów
Istnieje jeszcze inna metoda dystrybucji towaru, a mianowicie cross-docking. Polega ona na wyeliminowaniu z łańcucha dostaw etapu związanego z magazynowaniem produktów. Zamówione artykuły zostają przygotowane do wysyłki zaraz po przyjęciu do magazynu, przez co czas realizacji wysyłki ulega znacznemu skróceniu. Nawet jeśli zamówienie klienta składa się z towarów pochodzących od różnych dystrybutorów, dzięki cross-dockingowi możliwe staje się skompletowanie i zapakowanie całości w jedną paczkę. Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat najnowszych rozwiązań stosowanych na rynku e-commerce, odwiedź stronę internetową agencji Medializer. Skorzystaj z usług ekspertów lub pozyskaj potrzebne informacje z branży.