Czy strona internetowa bez pozycjonowania ma sens?
Jedną z najpopularniejszych metod na dotarcie do potencjalnego klienta jest własna strona internetowa. Warto zadać sobie pytanie, czy strona internetowa jest dobrym rozwiązaniem marketingowym dla biznesu? Wszystko zależy od tego, jak osoba prowadząca swój biznes, podejdzie do tematu związanego ze stworzeniem i obsługą strony internetowej. Stworzenie strony internetowej może być pożytecznym działaniem dla biznesu. Trzeba jednak wiedzieć, w jakich przypadkach jest to korzystne.
2022-01-04 08:19:27 Artykuł Partnera 1234
Prowadzenie swojego biznesu wymaga podejmowania odpowiednich działań marketingowych. Jedną z nowoczesnych metod na dotarcie do klienta jest strona internetowa. Warto zadać sobie pytanie, czy strona internetowa jest dobrym rozwiązaniem marketingowym dla biznesu. Wszystko zależy od tego, jak osoba prowadząca swój biznes, podejdzie do tematu związanego ze stworzeniem i obsługą strony internetowej. Stworzenie strony internetowej może być pożytecznym działaniem dla biznesu. Trzeba jednak wiedzieć, w jakich przypadkach jest to korzystne.
Przede wszystkim należy wiedzieć to, że samo zaprojektowanie strony i opublikowanie jej nie jest czymś bardzo istotnym. Kluczowe jest to, co się wydarzy później. Mianowicie mamy tu na myśli to, na której stronie w wynikach wyszukiwania w Google będzie znajdować się opublikowana strona. Jeżeli nasz biznes zajmuje się na przykład produkcją środków czystości. To, co nam da stworzenie strony internetowej, jeżeli na frazę kluczową „środki czystości” będzie ona znajdowała się na dziesiątej stronie wyników wyszukiwania.
Udowodnione jest, że ponad połowa internautów po wpisaniu frazy kluczowej nie wchodzi w odnośniki znajdujące się dalej niż piąty wynik wyszukiwania. To daje do myślenia i stwarza konieczność łączenia procesu tworzenia strony internetowej z jej pozycjonowaniem.
Liczy się sprzedaż
To właśnie techniki pozycjonowania mają kluczowy wpływ na to, czy Twoja strona pozyska odpowiedni ruch, który zostanie przekonwertowany na odpowiednią liczbę sprzedaży. Bez odwiedzin na stronie nic większego nie zdziałamy, nawet z dobrze wykonaną stroną internetową pod kątem wizualnym i funkcjonalnym.
Oczywiście proces projektowania też jest ważny, bo w dużej mierze wpływa on właśnie na pozycje witryny. To jak strona jest zoptymalizowana pod SEO, ma też duże znaczenie w procesie pozycjonowania. Źle zoptymalizowana strona pod kątem słów kluczowych nie ma co liczyć na to, że będzie wyświetlana wysoko w wynikach wyszukiwania.
Strona internetowa a opinie
Pamiętajmy też, że w dzisiejszych czasach wielu ludzi informacji na temat konkretnego biznesu szuka w Internecie. Jest to główna skarbnica wiedzy na temat danej działalności gospodarczej. W Internecie jest wiele opinii na temat danej firmy. Użytkownicy na różnych stronach wymieniają się spostrzeżeniami odnośnie do usług czy produktów danego biznesu.
Warto, zatem zadbać o stworzenie opiniotwórczej strony stawiającej nas w obiektywnym świetle. Dobrze oczywiście by było, gdyby ta obiektywna ocena była jednocześnie opinią pozytywną. Pamiętajmy, że nikt nie wie więcej na temat naszego biznesu niż my sami. Warto, zatem umieścić niezbędne informacje na temat naszej firmy w Internecie, a najlepiej w postaci strony internetowej.
Podsumowanie
Podsumowując powyższe fakty, można powiedzieć, że strona internetowa to wręcz bardzo dobre rozwiązanie marketingowe, które będzie mogło przynosić korzyści dla biznesu przez długi okres czasu niewielkim nakładem pracy. Trzeba jednak podjąć odpowiednie działania związane z dziedziną optymalizacji i pozycjonowania stron internetowych, aby móc osiągnąć w długim okresie pozytywny skutek w postaci zwiększonej liczby sprzedaży swojego produktu lub usług.
Można, także liczyć na szczęście, że jakimś cudem nasza strona sama w sobie będzie zgodna z algorytmem Google i wybije się wysoko w wyszukiwarkach. Ze swojego doświadczenia, jednak wiem, że nie ma co na to liczyć. Warto temu szczęściu po prostu w jakiś sposób pomóc. Tą pomocą oczywiście jest pozycjonowanie.