r e k l a m a

Czy powinieneś inwestować w kampanie Facebook Ads?


84,5 proc. Polaków można nazwać aktywnymi internautami. 68,5 proc. z nich korzysta z social mediów, w tym przede wszystkim z YouTube i Facebooka. Nie ignoruj tego faktu i nie trać czasu oraz pieniędzy na reklamę w prasie czy direct mailing. Zainwestuj w skuteczne rozwiązanie – angażującą kampanię reklamową na Facebooku.

facebookads
 facebookads

Czym właściwie są kampanie Facebook Ads?

Statystyki nie pozostawiają złudzeń – reklama na Facebooku w sektorze B2C zdecydowanie wyprzedza telemarketing, direct marketing, oraz tradycyjne kampanie realizowane za pośrednictwem telewizji, radia czy prasy. W aż 17 proc. źródłem lidów w marketingu B2C są media społecznościowe (w tym przede wszystkim Facebook).

Facebook Ads, czyli reklama na Facebooku to forma marketingu, którego celem jest dotarcie do precyzyjnie określonej grupy odbiorców. W odróżnieniu od Google Ads nie mają tu znaczenia słowa kluczowe, jakie wpisuje użytkownik Internetu w wyszukiwarkę. Właśnie ten element przemawia na korzyść reklamy Facebook – umożliwia stworzenie kampanii skupionej na potrzebach odbiorców.

Facebook Ads jest płatną formą promocji. To ile jesteś w stanie zapłacić za reklamę, ma wpływ na to, jak często widzieć ją będą użytkownicy medium społecznościowego. Nie jest to jednak kryterium warunkujące sukces kampanii. Istotne są również: jakość przekazu oraz jego dopasowanie do preferencji odbiorców. Elementy te ocenia algorytm, dlatego coraz więcej firm decyduje się na promocję strony na Facebooku przy wsparciu agencji marketingowej. Daje to gwarancję optymalizacji reklamy. Jeśli i ty chcesz mieć pewność, że ponoszone wydatki będą adekwatne do osiąganych rezultatów – skorzystaj ze wsparcia wrocławskiej agencji Divloy.

Jak prowadzić skuteczne kampanie reklamowe Facebook?

Skuteczna reklama na Facebooku musi skupiać się na odbiorcach, a nie potrzebach marketingowych firmy, która tworzy kampanię.

Zacznij więc od zdefiniowania, do kogo ma trafić przekaz. Sprecyzowanie cech, zainteresowań czy zachowań potencjalnych klientów zwiększy szansę na to, że użytkownicy medium społecznościowego zaangażują się w prezentowaną w reklamie treść i podejmą oczekiwane działania.

Gdy już sprecyzujesz wiek, wykształcenie czy miejsce zamieszkania, zdefiniuj cel kampanii reklamowej Facebook. Może nim być uświadomienie istnienia twojej marki (np. poprzez zwiększenie zasięgu), podjęcie działania (np. wyświetlenie filmu) czy konwersja (np. sprzedaż z katalogu).

Na koniec pozostaje podanie budżetu kampanii i czasu emisji reklamy na Facebooku, aż wreszcie formatu reklamy i miejsca jej publikacji.

Czy istnieje jedna uniwersalna zasada kreowania kampanii na Facebooku? Reklama tego typu jest elastyczną formą docierania do odbiorcy. To jej największa zaleta. Nie może być mowy o jednym i zawsze skutecznym przepisie na sukces. Tylko dokładne określenie wszystkich parametrów na podstawie danych z kampanii testowych przyniesie oczekiwane rezultaty.

Co da ci kampania Facebook Ads?

Tempo, w jakim rozwija się Facebook, czyni z tego medium społecznościowego doskonałe narzędzie do pozyskiwania nowych klientów. Coraz więcej przedsiębiorców decyduje się przez to na współpracę z agencjami reklamowymi. Facebook nie ma przed nimi tajemnic, dzięki czemu kampanie są szyte na miarę potrzeb sprecyzowanej grupy odbiorców. Korzystając z tej formy wsparcia, masz pewność, że nie wydasz pieniędzy na działania, które nie przyniosą ci wymiernych efektów m.in. w postaci:

  • zwiększania rozpoznawalności marki,
  • pozyskania nowych kontaktów;
  • dotarcia z ofertą do jak największej liczby odbiorców potencjalnie nią zainteresowanych;
  • ponownego zaprezentowania oferty odbiorcom, którzy wcześniej już się nią zainteresowali (remarketing);
  • zwiększenia liczby osób odwiedzających witrynę;
  • zmobilizowania odbiorców reklamy do podjęcia oczekiwanej aktywności;
  • zwiększenia konwersji (wykonanie przez odbiorców oczekiwanych działań);
  • zainteresowania klientów ofertą i zwiększenia sprzedaży.

Skuteczna reklama na Fb, prowadzona w przemyślany sposób pozwoli ci zaoszczędzić czas i pieniądze, które dotychczas były pochłaniane przez nieefektywne formy marketingu. Biorąc pod uwagę, że większość internautów korzystających z social mediów to osoby aktywne zawodowo (grupa wiekowa 25 – 34 lata) – reklama firmy na Facebooku staje się doskonałym sposobem na dotarcie z ofertą do większej niż dotychczas liczby klientów.