r e k l a m a

CRM a retargeting. Jak skutecznie odzyskiwać opuszczających klientów?


Odchodzący klient to najgorszy scenariusz dla każdego sklepu online. Jeśli coś sprawi, że jego doświadczenie nie będzie pozytywne, jest zerowa szansa, że powróci po kolejny zakup. Ale czy jest sposób na to, aby go odzyskać? Wykorzystanie CRM w retargetingu może być skutecznym narzędziem do odzyskiwania opuszczających klientów.

fot
 fot

W jaki sposób? Przeczytaj i dowiedz się, jak odzyskiwać klientów opuszczających sklep e-commerce za pomocą CRM-u oraz retargetingu.

CRM a retargeting – co musisz wiedzieć?

W jaki sposób skutecznie wykorzystać CRM w retargetingu? Oto kilka praktycznych wskazówek, które mogą pomóc. Którą wybierzesz – zależy to wyłącznie od specyfiki Twojego sklepu oraz prowadzonej działalności. Możesz skorzystać z następujących metod:

  • wykorzystanie danych CRM do personalizacji kampanii retargetingowych - dane zgromadzone w systemie CRM mogą posłużyć do personalizacji kampanii retargetingowych. Dzięki informacjom o zachowaniach klientów, ich preferencjach zakupowych i historii transakcji, można tworzyć spersonalizowane komunikaty i oferty, które są bardziej skuteczne w przyciąganiu opuszczających klientów z powrotem do sklepu internetowego;

  • targetowanie klientów na podstawie danych z CRM - dane z systemu CRM mogą posłużyć do precyzyjnego targetowania klientów w ramach kampanii retargetingowych. Można wykorzystać informacje o klientach, takie jak ich aktywność na stronie, ostatnie zakupy czy preferencje produktowe, aby skuteczniej dotrzeć do konkretnych segmentów klientów z odpowiednimi komunikatami i wzbudzić ich zainteresowanie;

  • integracja danych CRM z narzędziami retargetingowymi - integracja danych z systemu CRM z narzędziami retargetingowymi, takimi jak reklamy na Facebooku czy Google Ads, pozwala na wykorzystanie tych informacji do tworzenia spersonalizowanych kampanii retargetingowych. Można np. wykorzystać listy klientów z CRM do targetowania ich z odpowiednimi reklamami na różnych platformach.

Jak widać na powyższych przykładach, CRM a retargeting to bardzo powiązane ze sobą tematy. Dlatego tak istotne jest, aby używany system był jak najbardziej wszechstronny.

edrone – system CRM, który pomoże Ci w każdym aspekcie

Wykorzystanie danych z systemu CRM w retargetingu pozwala na personalizację kampanii, precyzyjne targetowanie klientów, integrację z narzędziami retargetingowymi oraz analizę efektywności działań. To z kolei może przyczynić się do skutecznego odzyskiwania opuszczających klientów i zwiększenia konwersji. Jednym z podstawowych warunków powodzenia jest zastosowanie CRM-a, który ma funkcje wspierające retargeting.

Takim systemem jest edrone – nowoczesny system CRM stworzony z myślą o e-commerce (https://edrone.me/pl/platforma/system-crm). Oferuje on szereg możliwości, jak automatyzacja marketingu (więcej o tym na stronie https://edrone.me/pl/platforma/automatyzacja-marketingu), a jego dużą zaletą jest centralizacja danych klientów. To pozwala na lepsze profilowanie obsługi oraz komunikację.

Edrone bez problemu da się zintegrować z większością platform sprzedażowych (więcej informacji na stronie https://edrone.me/pl/integracje). A kolejna zaleta to wsparcie producenta na każdym etapie wdrażania systemu oraz podczas jego użytkowania (zobacz https://edrone.me/pl/wsparcie-i-uslugi)

Dzięki edrone masz szansę skutecznie odzyskać klientów – wypróbuj system już dzisiaj!